maandag 1 januari 2024

De wereld van vandaag

 

Wij leven in een land waar de grootste bedelaar de rijkste persoon van het land is. Hij wordt betaald door het volk, zelfs door de mensen die niets hebben, terwijl hij zelf niets betaalt en vrijwel niets doet voor dit land.

Ik betaal godverdomme belasting voor een oorlog die absoluut niet mijn oorlog is, maar de oorlog van Rutte, een oorlogshitser, een bedrieger, iemand die een disfunctioneel geheugen heeft, iemand die een woning heeft gekocht op kosten van de belastingbetaler, terwijl hij maar in een ding uitblinkt: de boel bij elkaar houden door te liegen.

Ik betaal belasting aan een regering die weigert oorlogsmisdaden te erkennen van een vuil zionistisch en fascistisch bewind. 

België is geen haar beter.

Het is nu 1 januari, maandag en het begin van een schrikkeljaar.  Zojuist las ik dat priesters in België betaald worden door de overheid. Dat impliceert dat iedere belastingbetaler meebetaalt aan het in stand houden van het katholicisme. Ik schat dat slechts 15 % van alle Belgen nog naar de mis gaat en dat hooguit 40 % van alle Belgen zich katholiek noemt. Toch moet iedereen dokken voor de priesters. Het artikel waarin ik dit las, verscheen in Doorbraak, een van de weinige media die zich kritisch opstelt en de aanleiding van het artikel is een wijziging die de Belgische regering wil invoeren in het strafrecht m.b.t. priesters. Priesters zouden moeten aantonen dat ze geen strafblad hebben, pas dan krijgen ze salaris. Laat ik vooropstellen dat naar mijn idee priesters helemaal geen salaris dienen te ontvangen, maar deze mogelijke wetswijziging is uiteraard belachelijk. Het is de omgekeerde wereld. Justitie moet aantonen dat iemand schuldig is en de burger heeft het recht zich te verdedigen. De maatregel schept bovendien een precedent, want straks kan de staat tegen elke ambtenaar zeggen dat ze zelf moeten aantonen een onbeschreven strafblad te hebben.

2024 zou nog weleens het jaar van AI kunnen worden. Aaii! Journalisten vervangen door AI? Wie betaalt, bepaalt……. Op weg naar een verdere onderdrukking van vrije meningsuiting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Europa, een valse belofte

  Dordrecht, 04 februari 2024 In de jaren dertig van de twintigste eeuw hield Stefan Zweig drie lezingen. De eerste vond plaats in 1932 ...