zondag 24 november 2019

integratie en emigratie

Ik vermoed dat er steeds meer oorspronkelijke Nederlanders zullen emigreren. De integratie is mislukt en het wordt tijd dat de politiek dit toegeeft. Ik heb in Rusland wijken gezien waar een hek omheen staat en ik voorspel dat dit soort wijken ook in Nederland ontstaat: wijken met een hek eromheen en met een eigen bewakingsdienst.


Wat betreft de nieuwe immigranten: ik prefereer de Polen. Zij staan nu eenmaal dichter bij onze cultuur. Sterker nog: Poolse moeders voeden hun kinderen over het algemeen beter op dan Nederlandse moeders. Op den duur zullen de Polen echter toch weer teruggaan, althans een deel van hen. De redenen zijn dat ook zij de Afrikaanse culturen zullen ontvluchten en dat het in Polen in economische zin steeds beter gaat. Afrikanen presteren nu eenmaal bijna niets. Dat is geen vooroordeel, maar is gewoon een feit. Sommigen presteren goed op het gebied van sport.

Als we kijken naar de geschiedenis dan zijn er wel enkele hoogstaande culturen geweest, bijv. Ethiopiƫ, Egypte. Maar in de afgelopen eeuwen heeft dit continent niets zinnigs voortgebracht. De Zuid-Afrikaanse wijn is goed, maar die wordt gemaakt door blanken. Zelfs de soul- en bluesmuziek is niet in Afrika ontstaan. Dat is op zich allemaal prima. Toch komen Afrikanen massaal naar Europa. Ze zijn dus niet tevreden over hun eigen land, hun eigen cultuur. Kennelijk vinden ze dat wij het beter doen. Kennelijk is hier wat te halen.. Sommige Afrikanen vinden dat zij beter zijn dan blanken, maar waarom komen ze dan hier? Overigens heb ik niets tegen Afrikanen of tegen wie dan ook. Ik ben echter wel een voorstander van diversiteit. Ik houd van cultuur en als we zo doorgaan, zal de West-Europese cultuur verdwijnen. Dat is jammer. Tenslotte kan ik me ook goed voorstellen dat er Afrikanen zijn die een haat hebben ontwikkeld jegens blanken. Het zijn en waren met name de blanken die anderen uitbuitten. Het zijn nog steeds blanken die hun kostbare grondstoffen voor hun eco-auto's uit Afrika halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Europa, een valse belofte

  Dordrecht, 04 februari 2024 In de jaren dertig van de twintigste eeuw hield Stefan Zweig drie lezingen. De eerste vond plaats in 1932 ...